Szkolenie z programowania w Inventorze dedykowane jest konstruktorom i programistom chcącym poznać możliwości tworzenia własnych dedykowanych narzędzi dla Inventora. W zakres szkolenia wchodzi poznanie modelu obiektowego API, technik programowania w iLogic, VBA oraz tworzenia zewnętrznych dodatków w postaci bibliotek dll. Podczas szkolenia uczestnik pozna techniki tworzenia i edycji części, zespołów i rysunków, modyfikacji właściwości iProperty, interakcji użytkownika z Inventorem, jak również tworzenie interfejsu graficznego. Dodatkowo zakres szkolenia obejmuję również podstawowe informacje dotyczące eksportu i importu danych z poza Inventora (np. z Excel, pliki tekstowe, czy rejestr Windows).

VBA w Autodesk Inventor
1.555,00zł – 3.099,00zł z VAT
Brak w magazynie
Rozpoczynamy za:
Opis szkolenia
Program szkolenia:
- Omówienie środowiska VBA i iLogic
- Przygotowanie kilku prostych reguł wewnętrznych i zewnętrznych z wykorzystaniem funkcji iLogic
- Podpinanie reguł pod zdarzenia Inventora (Otwórz, Zapisz, Zamknij itp.)
- Tworzenie okien dialogowych w VisualStudio do wykorzystania w regułach iLogic
- Omówienie środowiska VBA, podstawowych narzędzi diagnostycznych
- Tworzenie okien dialogowych w VBA
- Części
- Edycja i tworzenie szkicowników.Tworzenie szkiców na płaszczyznach konstrukcyjnych jak również na geometriach innych elementów. Poznanie technik rysowania podstawowych elementów jak linie, łuki, okręgi, splajny itp. Nadawanie więzów istniejącym elementom, jak również wszelkiego rodzaju techniki edycji: kasowanie, zaokrąglanie, fazowanie, pobieranie danych o właściwościach (współrzędne, pola, długości itp.)
- Edycja i tworzenie operacji bryłowych Poznanie podstawowych narzędzi do tworzenia brył jak: Wyciągnięcie, Obrót, Przeciągnięcie, Fazowanie, Zaokrąglanie, i inne. Edycja już istniejących operacji bryłowych, odczytywanie właściwości tych operacji (gabaryty, właściwości ścian, powierzchni itp.)
- Tworzenie elementów konstrukcyjnych (płaszczyzny, osie, punkty)
- Nadawanie materiałów i kolorów.
- Edycja iProperty. Wypełnianie właściwości, tworzenie nowych pól.
- Zespoły
- Tworzenie zespołów
- Wstawianie komponentów do istniejących zespołów
- Nadawanie więzów pomiędzy komponentami w oparciu o geometrię jak również z wykorzystaniem geometrii konstrukcyjnych (płaszczyzny, osie, punkty)
- Tworzenie geometrii konstrukcyjnych w zespole.
- Edycja części w kontekście zespołu. (nawiązanie do pkt. 1)
- Nadawanie kolorów
- Edycja iProperty. Wypełnianie właściwości, tworzenie nowych pól.
- Rysunki
- Tworzenie nowych rysunków i arkuszy na rysunkach
- Wstawianie różnych rodzajów widoków na arkusz (widok bazowy, rzut, przekrój, szczegół)
- Szkicowanie na arkuszach (Nawiązanie do pkt. 1a)
- Wymiarowanie i opisywanie rysunków. Wstawianie tekstów, osi, różnego rodzaju wymiarów.
- Wersja rozszerzona 4 dniowa
- Przygotowanie dodatku do Inventora w postaci biblioteki dll.
- Omówienie budowy projektu VisualStudio
- Omówienie sposobu rejestracji dodatku w systemie
- Omówienie i wykorzystanie zdarzeń w Inventorze
- Tworzenie wstążek, kart, paneli i przycisków w interfejsie Inventora
Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.