Szkolenie z programowania w Inventorze dedykowane jest konstruktorom i programistom chcącym poznać możliwości tworzenia własnych dedykowanych narzędzi dla Inventora. W zakres szkolenia wchodzi poznanie modelu obiektowego API, technik programowania w iLogic, VBA oraz tworzenia zewnętrznych dodatków w postaci bibliotek dll. Podczas szkolenia uczestnik pozna techniki tworzenia i edycji części, zespołów i rysunków, modyfikacji właściwości iProperty, interakcji użytkownika z Inventorem, jak również tworzenie interfejsu graficznego. Dodatkowo zakres szkolenia obejmuję również podstawowe informacje dotyczące eksportu i importu danych z poza Inventora (np. z Excel, pliki tekstowe, czy rejestr Windows).
Czas trwania szkolenia: 18 godzin / 3 dni, wersja rozszerzona 24 godziny / 4 dni.
1. Omówienie środowiska VBA i iLogic
Przygotowanie kilku prostych reguł wewnętrznych i zewnętrznych z wykorzystaniem
funkcji iLogic
Podpinanie reguł pod zdarzenia Inventora (Otwórz, Zapisz, Zamknij itp.)
Tworzenie okien dialogowych w VisualStudio do wykorzystania w regułach iLogic
Omówienie środowiska VBA, podstawowych narzędzi diagnostycznych
Tworzenie okien dialogowych w VBA
2. Części
Edycja i tworzenie szkicowników.Tworzenie szkiców na płaszczyznach konstrukcyjnych jak również na geometriach innych
elementów.
Poznanie technik rysowania podstawowych elementów jak linie, łuki, okręgi, splajny itp.
Nadawanie więzów istniejącym elementom, jak również wszelkiego rodzaju techniki
edycji: kasowanie, zaokrąglanie, fazowanie, pobieranie danych o właściwościach
(współrzędne, pola, długości itp.)
Edycja i tworzenie operacji bryłowych
Poznanie podstawowych narzędzi do tworzenia brył jak: Wyciągnięcie, Obrót,
Przeciągnięcie, Fazowanie, Zaokrąglanie, i inne. Edycja już istniejących operacji
bryłowych, odczytywanie właściwości tych operacji (gabaryty, właściwości ścian,
powierzchni itp.)
Tworzenie elementów konstrukcyjnych (płaszczyzny, osie, punkty)
Nadawanie materiałów i kolorów.
Edycja iProperty. Wypełnianie właściwości, tworzenie nowych pól.
3. Zespoły
Tworzenie zespołów
Wstawianie komponentów do istniejących zespołów
Nadawanie więzów pomiędzy komponentami w oparciu o geometrię jak również z
wykorzystaniem geometrii konstrukcyjnych (płaszczyzny, osie, punkty)
Tworzenie geometrii konstrukcyjnych w zespole.
Edycja części w kontekście zespołu. (nawiązanie do pkt. 1)
Nadawanie kolorów
Edycja iProperty. Wypełnianie właściwości, tworzenie nowych pól.
4. Rysunki
Tworzenie nowych rysunków i arkuszy na rysunkach
Wstawianie różnych rodzajów widoków na arkusz (widok bazowy, rzut, przekrój,
szczegół)
Szkicowanie na arkuszach (Nawiązanie do pkt. 1a)
Wymiarowanie i opisywanie rysunków. Wstawianie tekstów, osi, różnego rodzaju
wymiarów.
5. Wersja rozszerzona 4 dniowa
Przygotowanie dodatku do Inventora w postaci biblioteki dll.
Omówienie budowy projektu VisusalStudio
Omówienie sposobu rejestracji dodatku w systemie
Omówienie i wykorzystanie zdarzeń w Inventorze
Tworzenie wstążek, kart, paneli i przycisków w interfejsie Inventora
szkolenie 3 dniowe Cena netto: 1999,00 złPROMOCJA - 1599,00 zł Cena brutto (23% VAT): 2458,77 złPROMOCJA 1966,77 ZŁ Cena brutto dla studentów* (23% VAT): 1550,00 złPROMOCJA - 1200,00 zł Grupy zorganizowane: zapraszamy do kontaktu
szkolenie 4 dniowe Cena netto: 2499,00 złPROMOCJA - 1999,00 zł Cena brutto (23% VAT): 3073,77 złPROMOCJA - 2458,77 zł Cena brutto dla studentów* (23% VAT): 1999,00 złPROMOCJA - 1550 zł Grupy zorganizowane: zapraszamy do kontaktu
*Student - osoba ucząca się, która nie ukończyła 26 lat.